torsdag 23. juni 2011

HTC Desire S funker igjen

Da har mobilen fungert greit siden siste oppdatering. :)

Et tips jeg fant:
Hvis mobilen stadig kommer med feilmeldinger og du får stadige "Force close", kan det være et problem med apps og hvilke tillatelser/UID de krever/bruker. En løsning kan være å finne et program som retter opp dette (Fix permissions).


Vær obs på at det å roote mobilen mest sannsynlig bryter garantien!!!

Alternativet er å sette tilbake mobilen til Fabrikkinnstilling eller levere den inn for feilretting.

Hvorfor fungerte mobilen min etter at jeg resatte den, tro?
Antageligvis fordi jeg
1. Gjenoppretta mobilen med det originale microSDkortet på 8gb
2. Reformaterte microSDkortet på 32gb før jeg lastet inn mine apps og innstillinger fra Google (min backup/restore).

Slik jeg ser det, var problemet at jeg kopierte alt over fra 8gb minnekortet til det på 32gb, og derigjennom fikk problemer med "Permissions" - ref. Fix Permissions.

Så hva har jeg lært?
Det løser seg etter hvert. Tar bare litt tid å finne fram til løsningen!

Håper noen andre enn meg kan ha nytte av dette.

1 kommentar:

  1. Hei eligosol!
    Ser du har hatt tilsvarende problemer med din HTC som jeg har hatt med min.
    Ville vært fint om vi kunne diskutere problemet.

    Mvh utflyttet Helgelending

    SvarSlett