søndag 5. juni 2011

HTC Desire S og problemer - Oppdatering 1 og 2

Oppdatering 2
Etter å ha strevd i flere dager med å få hjelp fra HTC og Spaceworld kaster jeg inn håndkle - jeg har nå resatt mobil nr 2 HTC Desire S, pakket den pent inn i esken med alle deler som fulgte med og skal returnere den til Spaceworld i morgen.  Håper den blir bedømt som DOA (dead on arrival). Har hatt den en knapp uke!

So - Nokia (E72) - here I come .....

Oppdatering 1
Som jeg skrev tidligere tilbakestilte jeg mobilen med Fabrikkinnstillingen.  Det så ut til å bedre en del av problemene med HTC Sense som kræsjet stadig vekk, men det varte bare noen dager og så starta elendigheten igjen. Tok igjen kontakt med selger og ble enig om at den skulle leveres inn til feilsøking og reperasjon. Så den 1. juni sikkerhetskopierte jeg alt over på en annen tilsvarende mobil, resatte mobilen og leverte den fra meg. Det er den første HTC Desire S som er innlevert for reparasjon i Norge iflg selger!  Er spent på tilbakemeldingen.... og hvor lang tid dette tar.

Har forsket litt på nettet og ser at jeg ikke er alene om å ha problemer med HTC Sense, men synes det er merkelig at de som tester og omtaler mobiler  fra HTC ikke nevner at det er et kjent problem at HTC Sense svikter.  Ei heller nevnes det at det er liten vilje hos HTC til å komme med noen forklaring eller utbedring av problemet.

En annen sak er at det er noe herk å oppleve mobilkræsj, hvor en til slutt ikke har noe annet valg enn å levere den fra seg.  Tenk på alt du har på mobilen.  Den brukes til alt!  Epost, sms, bank, foto, musikk, navigering/kart, holde kontakten med omverdenen - den er min personlige datamaskin når jeg er på farten...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar